Körskola i Göteborg väljer den digitala vägen

Lägger du mycket pengar på att annonsera i tidningen? Har du tänkt på vilken målgrupp du når ut till och hur många som faktiskt läser en fysisk tidning i dagsläget? Vi träffade Mats som driver en körskola i Göteborg. Han tror inte längre på att annonsera i tidningen då alla idag, enligt honom, läser sina nyheter digitalt. Man har tillgång till de senaste nyheterna var man vill i världen så länge man äger en smartphone och har tillgång till internet. Därför tror jag att annonsering i tidningar är något som kommer att dö ut mer och mer, avslutar Mats. Han förklarar att sedan de valde att lägga stor fokus på marknadsföring i slutet av förra året, har deras kunder nästan fördubblats.
Det har hjälpt oss jättemycket säger han, vi köpte en ny hemsida, fixade en marknadsansvarig som endast tar hand om våra sociala medier och det har verkligen gett resultat. På vår hemsida kan vi även se statistik på hur våra kunder hittat till oss och vilka sökord de använt sig av. De flesta hittar oss via sökmotorer, där de sökt på körskola i göteborg eller bara körskola. Det har vi den duktiga webbyrån som hjälpte oss att tacka för! Så om ni driver ett företag och annonserar i tidningen beordrar jag inte er att sluta med det, men överväg det i alla fall. Tekniken vi har idag utvecklas i en rasande hastighet och som egenföretagare gäller det verkligen att vara med i svängarna.

Vi tackar Mats för hans tid och han ger oss ett sista tips innan vi lämnar honom, en bra körskola i göteborg, kkspec.se.

körskola